Ik ben Hortense Janssen en ik werk sinds september 2024 bij Schulinck Marketing als senior digitale marketing specialist. In deze functie houd ik me bezig met data en met campagnes rondom de databank Schulinck Omgevingsrecht en Opleidingen Omgevingsrecht in België.
Hoe ziet mijn werkdag eruit?
Heel gevarieerd. Google Analytics en verschillende dashboards staan altijd ‘open’. Ik analyseer regelmatig het effect van alle marketinginspanningen. Of het nu gaat om e-mailcampagnes, betaalde zoekcampagnes of LinkedIn-berichten, we willen inzicht hebben in welke acties goed ontvangen worden. Op die manier kunnen we onze marketingactiviteiten optimaliseren en beter afstemmen op de behoeften van de doelgroep.
Dat betekent ook regelmatig overleggen met collega’s van het opleidingen- en marketingteam, met de vakredactie en met sales. Samen delen en verzamelen we alle inzichten en bepalen we de aanpak. Niet onbelangrijk, we hebben ook direct contact met klanten. Want hoewel data belangrijk zijn, zijn persoonlijke ontmoetingen met klanten enorm waardevol en leuk!
Voordat ik bij Wolters Kluwer kwam, werkte ik als marketing- en communicatiemanager bij LIOF, een regionale ontwikkelingsmaatschappij die ondernemers helpt met innovaties die maatschappelijke uitdagingen aanpakken. Daarvoor heb ik een paar jaar voor een internationaal chemisch bedrijf gewerkt en langere tijd bij pensioenuitvoerder APG. Altijd in het vakgebied marketing en communicatie.
In mijn vrije tijd geniet ik van ‘moordmysteries’, zowel op beeld als op papier. Vanaf het begin denk ik mee over het motief, de middelen en de gelegenheid. Ook ga ik graag met vrienden en familie op pad, waarbij lekker eten en drinken een centrale rol spelen.